... امروز: شنبه - 08 اردیبهشت - 1403
مطالعه جوامع محلی 30 مهر 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تمام روستا سود می برد. یک رویکرد موثر برای قراردادی کردن پروژه های محلی، نقش آفرین در مواجهه با درگیری و عوارض تغییر اقلیم

تمام روستا سود می برد. یک رویکرد موثر برای قراردادی کردن پروژه های محلی،

نقش آفرین در مواجهه با درگیری و عوارض تغییر اقلیم[1]

 

منبع: تارنمای برنامه توسعه ملل متحد[2]

تاریخ انتشار: پنجم اکتبر ۲۰۲۳.

مترجم: حمیدرضا زرنگار 

اشاره:

برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) وابسته به سازمان ملل متحد به طور منظم روایت هایی واقعی از کوشش­های توسعه را از نقاط مختلف دنیا نشر می دهد. در این روایت ها چالش های کشورها و جوامع  محلی در برابر دشواری­ها و نقش آن ها در پیشبرد هدف های توسعه ملی و محلی گزارش می شود تا زمینه شناخت و درس­آموزی از آن کوشش­ها فراهم گردد. تارنمای مطالعه در مسیر توسعه جوامع محلی از این پس در نظر دارد هر از  گاه به بازنشر این روایت­ها مبادرت نماید.

نهرهایی که به تازگی در استان شبوه در جنوب شرقی یمن  بازسازی شده­اند آب را به زمین های کشاورزی تشنه می رسانند. آن ها جریان درآمد را برای تولیدکنندگانی که با عوارض تغییر اقلیم و درگیری ها در کشور خود مبارزه می کنند، افزایش می دهند. تأثیر کانال ها فراتر از مزارع و کشاورزان است. محمد صالح یکی از ساکنان میفا در استان شبوه می­گوید:

پروژه احیای کانال آبیاری بایحیی به من کاری پیشنهاد داد و هم از طریق کار و هم با تجربه کاری که به دست آوردم شرایط زندگی و معیشت من را بهبود بخشید“.

[1] The whole village benefits. An effective approach to local project contracting plays a part in combating conflict and the effects of climate change

[2]  https://stories.undp.org/

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.