... امروز: جمعه - 07 اردیبهشت - 1403
مدیریت ، برنامه ریزی و توسعه محلی 03 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سلفیلم چیست؟ ادغام فناوری تلفن همراه در پژوهش های تصویری و فعالیت‌های مشارکتی، نقد و بررسی یک اثر

مطالعه در مسیر توسعه جوامع محلی

نوشته حاضر دربرگیرنده بررسی مجموعه مقاله هایی تالیفی در موضوع ایده های پژوهشی مختلف در کتاب “سلفیلم چیست؟” در باب فیلمسازی با تلفن همراه و روش شناسی پژوهش مشارکتی است. کتاب توسط کیتی مک اینتی ، کیسی برکلدر و جاشوآ شواب کارتاس فراهم آمده است. این کتاب همچنین این ایده‌ ها را با مکان نگاری پژوهشی گسترده ‌تر در زمینه فرهنگ‌های بصری همراه می‌سازد و ترکیب جمع بندی شده ای از تفکر معاصر را در این موضوع ارائه می‌کند.
کتاب همچنین در پی براگیختن طرح های پژوهشی جدید مرتبط با زمینه در حال توسعه فناوری‌های چند رسانه ‌ای فیلم‌های تلفن همراه و خود تلفن همراه است؛ با این امید که جمع بندی ایده ها مرجع سریع و قابل فهمی در مورد موضوع، به ویژه در مورد پیوند بین فیلم های تلفن همراه، زندگی انسان، فناوری های دیجیتال و نظریه های رسانه های دیداری ارائه دهد.
انقلاب صنعتی چهارم تحولات عمیقی را در دنیای رسانه پیش بینی می کند. تغییرات در شیوه های تولید، انتقال و مصرف رسانه بخشی از این تحول است. در ارتباط با این سه حوزه، پرسش‌های مربوط به تماشاگر مشارکتی معاصر مطرح می شود. بنابراین، به همین دلیل است که گرایش‌های رسانه‌ ای جدید مانند چند رسانه‌ ای متحرک و فراگیر بودن فناوری‌های رسانه ‌ای در زندگی خصوصی همچنان در آگاهی رسانی به برنامه ‌های پژوهش رسانه ‌ای متحرک (موبایل) که فاصله منحصر به فرد بین دنیای متافیزیکی و مادی، زمان و مکان، انسان و فناوری های مجازی را پر می کند، مورد توجه قرار گرفته است. فراگیر بودن این فناوری، و حد فاصل میان انسان فناوری که در آن رسانه تلفن همراه مفهوم‌ سازی، واقعی ‌سازی و مصرف می‌شود، حوزه وسیع‌تری از علوم انسانی دیجیتال و فرهنگ‌های تصویری را درگیر می‌کند. به همین دلیل، مطالعه نظریه‌ های رسانه ‌های جدید به ‌ویژه در حوزه تماشاگری مشارکتی، تولید مشترک و معناسازی دوسویه افق‌های جدیدی از پژوهش در رسانه‌ های دیداری را نوید می‌دهد. این افق به واسطه پیشرفت های فناوری چند رسانه ای تلفن های همراه نیرو می گیرد.

 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.