... امروز: جمعه - 31 فروردین - 1403
مطالعه جوامع محلی 15 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به چالش کشیدن عادی سازی گرسنگی در جوامع به شدت نابرابر

مطالعه در مسیر توسعه جوامع محلی

نوشته حاضر توسط چهار تن از پژوهشگران و کارشناسان بین­المللی امنیت خوراک و فقر فراهم آمده است. اثر حاضر با این مشاهده تجربی آغاز می­شود که سطوح گرسنگی یا ناامنی خوراک در کشورهای با درآمد متوسط ​​و با درآمد بالا اغلب بالاتر از حد انتظار است و در برخی موارد در سال‌های اخیر به جای کاهش در حال افزایش بوده است.  در این بررسی سطوح و روند شاخص‌های امنیت خوراک به ویژه برای سه کشور برزیل، آفریقای جنوبی و بریتانیا ثبت شده است. دامنه این پژوهش علاوه بر سه کشور یاد شده، شامل هندوستان و اتیوپی نیز می­گردد.

علیرغم در دسترس بودن منابع و وجود ظرفیت دولتی برای ریشه­کن کردن گرسنگی در این کشورها، در مورد گرسنگی یک فرآیند عادی‌سازی رخ داده است؛ به این معنی که دولت‌ها و جوامع تداوم گرسنگی را تحمل می‌کنند، حتی زمانی که قوانین اساسی و یا حقوق قانونی در مورد خوراک علی القاعده باید گرسنگی را از نظر اجتماعی، سیاسی و حقوقی امری غیرقابل قبول کرده باشد.

موضوع دیگر آن که یکی از محرک­های عادی سازی همانا روش اندازه گیری امنیت یا ناامنی خوراک است؛ به عنوان مثال، این فرض که گرسنگی ساختاری نمی­تواند در کشورهایی که خودکفا یا تولید کننده مازاد غذا هستند وجود داشته باشد. از این روی سطوح بالای گرسنگی ساختاری، پیامد قابل پیش بینی جوامعی است که در درون خود دارای اختلاف درآمد و نابرابری ثروت اند.

 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

 

 

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.