... امروز: یکشنبه - 09 اردیبهشت - 1403
مطالعه جوامع محلی 09 دی 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ساخت و سازهای پایدار به کسانی که در بسیاری از سکونتگاه های غیر رسمی جهان زندگی می کنند مدد می رساند

نویسنده: گِرِگ مونروت، مدیر اتحاد شهرها[1]

منبع: تارنمای مجمع جهانی اقتصاد 

https://www.weforum.org

تاریخ انتشار: ششم دسامبر ۲۰۲۳

مترجم: حمیدرضا زرنگار

اشاره:

اتحاد شهرها (Cities Alliance) یک مشارکت جهانی برای مبارزه با فقر شهری و ارتقای نقش شهرها است. اتحاد شهرها برای کمک به دستیابی به این اهداف، رویکردهای برنامه‌ای بلند مدتی را ترویج می‌کند که از دولت‌های ملی و محلی برای توسعه چارچوب‌های سیاستی مناسب، تقویت مهارت‌ها و ظرفیت‌های محلی، اجرای برنامه‌ریزی راهبردی شهری و تسهیل سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند. یادآور می گردد که مقاله حاضر بخشی از مباحث مطرح شده در کنفرانس تغییرات اقلیمی ملل متحد (کاپ ۲۸) است.

۱/۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در  سکونتگاه های غیر رسمی و نواحی زاغه نشین شهری زندگی می کنند. این رقم  افزایش خواهد یافت؛ زیرا جمعیت شهرها در سطح جهان همچنان رو به فزونی است. این که در سکونتگاه های غیر رسمی شهری، ساخت و سازهایی پایدار، قابل دسترسی و ایمن وجود داشته باشد، موضوعی بسیار مهم است.

کاپ ۲۸ برای رسیدگی به چالش دلهره آور تغییرات اقلیمی، از جمله تمرکز بر محیط ساخته شده توسط بشر و تأکید بر نیاز به پیشرفت برای کاهش عوارض بخش ساخت و ساز، برگزارگردیده است. با این حال یک جنبه مهم در گفتمان حاضر غایب است: آینده تقریباً ۱/۱ میلیارد نفری که در سکونتگاه های غیر رسمی و زاغه نشین های شهری به سر می برند. واقعیت آن‌ها اقامت در خانه‌هایی است که به گونه ای اتفاقی کنار هم قرار گرفته‌اند و به طور دائم با تهدیدهای ناشی از رویدادهای شدید اقلیمی و مدیریت نامشخص مواجه اند. از آنجا که جهان با بحران‌های متعدد و تشدید کننده یکدیگر مواجه است، نحوه رسیدگی (یا عدم رسیدگی) به مسکن برای فقرای شهری پیامدهای ناگواری را با تأثیرپذیری از تغییرات اقلیمی در پی خواهد داشت.

[1] Greg Munrot، Director, Cities Alliance

 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.