... امروز: پنج‌شنبه - 09 فروردین - 1403
معرفی کتاب 05 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد مهارت‌های تسهیل‌گری

نام کتاب : ‌رشد مهارت‌های تسهیل‌گری (کتاب راهنما برای تسهیل‌گران)
نویسنده : پاتریسیا پرندویل
مترجم : شهره سلطانی
موضوع کتاب : اجتماعی
شابک : ۰-۶-۹۴۶۵۴-۶۰۰-۹۷۸
قطع کتاب : وزیری
تعداد صفحات: ۲۰۰

معرفی کتاب
موضوع این کتاب تسهیل گری وکار با گروه ها می باشد و در آن پیشنهادهایی به منظور رشد مهارت‌های تسهیل گری به خواننده ارائه می شود. گروه هدف این کتاب، افرادی هستند که در زمینه های مختلف با مردم کار می کنند و دارای تجربه تسهیل گری هستند و از آن مهمتر، علاقمند به رشد مهارت های خود در این زمینه می باشند. تئوری تسهیل گری و ارتباط آن با رشد گروه به طور اجمالی در این کتاب تشریح می شود .«نکات ویژه تسهیل گر» که در فصول مختلف کتاب آورده شده است ارتباط بین تمرین های عملی با بخش های نظری را به خوبی برقرار می کند. فصل های مختلف با استفاده از تئوری گروه ها از زوایای متفاوت به تسهیل گری پرداخته تا به خواننده نشان دهد که بسته به مرحله رشد گروه جنبه های متفاوتی از تسهیل گری دارای اهمیت هستند.

مقدمه
این کتاب توسط موسسه «مبارزه با فقر » ایرلند تهیه و منتشر شده است. مبارزه با فقر، یک سازمان قانونی مشاوره ای است که برای مبارزه با فقر در ایرلند، فعالیت هایی را برنامه‌ریزی و اجرا می کند.
کتاب رشد مهارت های تسهیلگری برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ و به عنوان بخشی از نقش این سازمان در زمینه تامین اطلاعات با کیفیت بالا و کمک عملی به افرادی که دربخش توسعه اجتماعی هستند یا به صورت داوطلبانه برای محو ف قر کار می کنند تدوین شد. به دلیل عوامل زیر، در سال ۲۰۰۳، یک نسخه به روز از این کتاب تهیه شد:
فرصت های جدید برای افراد و اجتماعات فقیربرای مشارکت در فعالیتهایی که باعث ایجاد تغییر می‌شود.
تقاضای مستمر برای استفاده از محتوای این کتاب
تکامل عملیات و مهارت های تسهیلگری و کارِگروهی
تغییرات اجتماعی از سال ۱۹۹۵

هدف موسسه مبارزه با فقر از تهیه این نسخه از رشد مهارت­های تسهیلگری، حمایت و تقویت ظرفیت افرادی است که در زمینه اجتماعات محلی و محو فقر کار می‌کنند و در ایجاد تغییرات اجتماعی به نفع فقرا مشارکت دارند. مهارت‌های تسهیلگری ابزار مهم توانمندی برای رسیدن به این هدف و برای رساندن صدای محرومان به افرادِ جامعه می‌باشد.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.