... امروز: جمعه - 10 فروردین - 1403
مطالعه جوامع محلی 05 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تا زمانی که آزار و اذیت جنسی علاج نشود؛ شاغل بودن به تنهایی نمیتواند زنان جوان را توانمند سازد

بسیاری از افراد معتقدند داشتن شغل به واسطه درآمد، استقلال بیش­تر و قدرت چانه­زنی در خانواده موجب توانمندسازی زنان جوان می­گردد؛ در حالی که آزار و اذیت جنسی گسترده این دستاوردها را تضعیف می‌کند.

تحقیقات جدید در مورد آزار و اذیت جنسی در کشورهای اوگاندا و بنگلادش نشان می‌دهد که زنان جوان در محل کار از حفاظت و امنیت کافی برخوردار نیستند و برای به چالش کشیدن آزار و اذیت جنسی که تجربه می­کنند توان محدودی در اختیار دارند.

پس از مصاحبه و گفتگوهای گروهی با بیش از یکصد زن جوان در مشاغل کارگر صنعتی و خانگی، تجربه آن­ها از آزار جنسی – و میزان آن – و همچنین عواملی که آنان را از گزارش آزار جنسی به مقامات باز می­دارد، روشن شد. آزار جنسی در محل کار بسیار گسترده است. تمامی زنان جوانی که با آن ها مصاحبه کردیم آزار جنسی را در محل کار  تجربه کرده بودند.

توهین کلامی، قضاوت کردن در مورد زنان و “بد نگاه کردن” رایج ترین و تقریباً به عنوان بخشی از زندگی روزمره آنان در محل کار است. لمس و دست زدن به بدن نیز اغلب رخ می داد.

زنان جوان و مجرد با پیشینه فقیر به ویژه در معرض خطر هستند. کارگران خانگی به دلیل شرایط کاری دور از جمعیت، حتی بیش­تر در معرض شدیدترین اشکال آزار جنسی، از جمله توهین و تجاوز قرار دارند. ما همچنین دریافتیم که آنان به دلیل تفاوت‌های طبقاتی بیش­تر و تحصیلات کم­تر، آسیب‌پذیرتر بودند.

 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.