... امروز: شنبه - 01 اردیبهشت - 1403
ارتباطات توسعه 04 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تاثیر تلفن همراه در زندگی دانش آموزان

تاثیر تلفن همراه در زندگی دانش آموزان

در قرن بیست و یکم همه چیز در اختیار ماست. فن آوری به اوج خود رسیده و هر روز هم به شکلی جدید توسعه می­یابد. تلفن همراه، تلویزیون، رایانه و خودروهای برقی از جمله نمونه­ های اصلی فن آوری­اند. کوچک­ترین قطعه یک فن آوری می­تواند تغییر بزرگی در زندگی روزمره ما ایجاد کند. تلفن همراه یکی از سریع‌ترین فن آوری‌های در حال رشد در چند دهه اخیر در ابتدا برای برقراری و دریافت تماس اختراع شد. اما دو دهه بعد، بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه­ هایی ساختند که نه تنها به شما امکان برقراری و دریافت تماس داد؛ بلکه امکان گوش کردن به موسیقی، دیدن تصاویر، بررسی وضعیت سلامتی و بسیاری چیزهای دیگر را فراهم نمود. با قابل دسترس شدن گوشی ­های همراه، بسیاری از مردم دنیا در یک زمان، یک یا دو گوشی را با خود همراه دارند.

امروزه به دلیل همه­ گیری جهانی کرونا، داشتن گوشی همراه برای دانش‌آموزانی که در مدارس یا کالج‌ها تحصیل می­کنند  ضروری است؛ زیرا برنامه‌های درسی آن ها به صورت آنلاین شروع و ادامه می­یابد. همه نمی‌توانند لپ‌تاپ یا رایانه بخرند، بنابراین یک گوشی همراه به عنوان جایگزینی ارزان‌تر، جای رایانه را در تدریس آنلاین می­گیرد.

دانش‌آموزان با دسترسی به گوشی همراه دست بالا را پیدا می­کنند؛ نه فقط به خاطر دسترسی به  جلسات آموزشی آنلاین؛ بلکه همچنین می‌توانند از آن برای مقاصد سرگرمی مانند فیلم، بازی، رسانه‌های اجتماعی و نظایر آن ها استفاده کنند. با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن همراه در نسل جوان، شرکت‌ها به توسعه نسخه­ های تلفن همراه خود در قالب اپلیکیشن­ های کاربر­پسندتر مبادرت می­کنند تا به کاربران اجازه دهند مدت طولانی‌تری سرگرم استفاده از برنامه ­ها شده و کاربرد رسانه‌های مورد استفاده دانش ­آموزان را افزایش می­دهند.

تلفن‌های همراه برای نسل جدید هم مصیبت است و هم نعمت؛ زیرا بسیاری از این تلفن‌ها در همان حال که برای مقاصد آموزشی و سرگرمی استفاده می‌شوند، بر بسیاری از عادات بد نسل جوان مانند تماشای پورنوگرافی، باج‌گیری و افزایش جرایم سایبری تأثیر می‌گذارند. 

گوشی­ های همراه با اتکای به رشد روزافزون نفوذ اجتماعی و ایده­ های جدیدی که هر روز در ذهن جوانان پدیدار می­شود، می­توانند در دستان نسل جوان شگفتی بیافرینند. تلفن همراه می­تواند وسیله خوبی برای راه­ اندازی کسب و کارهای جدید آنلاین باشد. علاوه بر آن دسترسی دانش ­آموزان به تلفن همراه آسان است که این خود موجب رشد تصاعدی شرکت­های آموزش الکترونیکی شده است.

با کمک سایت‌هایی مانند لینکدین افرادی که کسب ‌و کار مشابهی دارند یا به دنبال شغل­ اند می‌توانند راه خود را در مسیر شغلی بیابند.

برای دانش ­آموزان علاقمند به تحصیل، بهره­ گیری از تلفن­ های همراه برای حضور آسان در کلاس ­های آنلاین مدارس، کالج‌ها و کلاس‌های مربیگری بسیار مفید است. تلفن همراه در دست شماست و یادگیری را برای توده ­ها آسان کرده است. شما می­توانید در هر جا که باشید در جلسات آموزشی شرکت کنید.

تلفن همراه این امکان را هم برای کارگران فراهم می­کند که اگر بنا به دلایلی از تحصیل بیش­تر جا مانده باشند، بدین طریق ادامه تحصیل دهند. بنابراین هر کسی می­تواند دانش ­آموز  شود؛ از کودکی که از روز اول در سنین مدرسه شروع به یادگیری می­کند تا فردی شاغل و حرفه ای که آماده است زمان و پول خود را برای تکمیل تحصیلات ناقص خود سرمایه­ گذاری کند.

استفاده از تلفن همراه برای آموزش در زندگی دانش‌آموزان حتی قبل از همه­ گیری هم مهم بود. دانش ­آموزان می­توانند به جای تهیه کپی ­های کاغذی، از گوشی های همراه خود برای یادداشت ­برداری استفاده کنند و کارهای تحقیقی خود را راحت تر انجام دهند. مهم‌تر از همه، وقتی لپ‌تاپ یا رایانه در دسترس نباشد، گوشی‌های همراه در انجام تحقیق برای یک پروژه بسیار راحت ­اند.

اکنون با انتقال از آموزش آفلاین به آموزش الکترونیکی به دلیل همه‌گیری، می‌توان با اطمینان گفت که برخی از روندهایی که توسط پلتفرم آموزش الکترونیکی تنظیم شده‌اند، حتی در دنیای پس از همه‌گیری نیز باقی خواهند ماند. گرایش ­هایی مانند استفاده از فرم گوگل برای تست ­های آنلاین، استفاده از یادداشت­ های دیجیتال و جلسات از پیش ضبط شده از این قبیل­ اند.

امروزه منابع دانش متنوع شده و یکی از منابع آماده اینترنت است.  داشتن گوشی همراه به طور مستمر می­تواند به دانش ­آموزان کمک کند تا چیزها را به روشی سرگرم­ کننده ­تر بررسی کنند و به گونه­ ای سریع مطالب را فرا گیرند. اگر در ذهن دانش ­آموز در مورد چیزی که معلم آموزش داده شک و تردید به وجود آید، وی می­تواند بلافاصله شک خود را  با مراجعه به گوگل برطرف کند.

برنامه­ های کاربردی زیادی در اپ استور برای دانش­ آموزان وجود دارد.  به عبارت دیگر دانش­ آموز می­تواند از یک برنامه برای مبحثی که در برخی زمینه ­ها در آن ضعیف است کمک بگیرد. اکثر این برنامه­ ها رایگان ­اند. دانش­ آموزان این روزها ترجیح می‌دهند از جلسات از پیش ضبط‌ شده در مقایسه با کتاب بیش­تر چیز یاد بگیرند. شما می­توانید گوشی همراه خود را در هر جا که می­روید، حتی زمانی که در تعطیلات هستید، با خود جابجا کنید.

در ارتباط با سلامت، تحقیقات نشان می‌دهد که برنامه‌های پزشکی برای حمایت از سلامت جوانان مهم ­اند، همانند مدیریت دیابت. برنامه‌ها باید در ساعات مدرسه نیز قابل دسترسی باشند. یک دستگاه گوشی همراه زمانی که دانش ­آموز به درستی آن را به کار گیرد؛ معجزه می­کند.

گوشی­ های همراه بسیاری از عملکردهای مهم را انجام می دهند. سواد دیجیتال یک جنبه حیاتی از تحصیل جوانان است و تحقیقات نشان می‌دهد که گوشی‌های همراه می‌توانند در حمایت از چنین یادگیری نقش داشته باشند.

این مهم است که دانش ­آموزان توسط این دستگاه ­ها یاد بگیرند، با این هدف که بتوانند به طور موثر در نیروی کار مشارکت کنند. همچنین این گوشی‌ها ارتباطی بین دانش ­آموزان و والدینشان ایجاد می‌کنند که نقش مهمی در تضمین امنیت آنان دارند.

 

منبع: وبسایت موسسه فن آوری ویدیالانکار، بمبئی. هندوستان

تاریخ انتشار: اول فوریه ۲۰۲۱

مترجم: حمیدرضا زرنگار 

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.