... امروز: چهارشنبه - 05 اردیبهشت - 1403
مدیریت ، برنامه ریزی و توسعه محلی 21 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش وضعیت امنیت غذایی در دسامبر ۲۰۲۲

اشاره

موضوع امنیت غذایی اگرچه در تقسیم بندی کلاسیک مباحث توسعه محلی کم­تر به آن پرداخته شده، اما اکنون یکی از چالش های جدی پیش روی توسعه جوامع محلی است. از این روی وبسایت مطالعه در مسیر توسعه جوامع محلی گهگاه به درج و انعکاس مطالب خبری و تحلیلی در این مورد مبادرت می نماید؛ امید آن که مفید واقع شده و به کار خوانندگان عزیز بیاید.

تورم قیمت مواد غذایی داخلی در سراسر جهان همچنان بالاست. اطلاعات بین جولای تا اکتبر ۲۰۲۲ تورم بالا را در تقریباً همه کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​نشان می دهد. ۲/۸۴% از کشورهای کم درآمد، ۹۳% از کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین، و ۹۳% از کشورهای با درآمد متوسط ​​بالا، تورم بالای ۵% را شاهد بوده اند که در میان آن ها نیز بسیاری کشورها تورم دو رقمی را تجربه کردند.

سهم کشورهای پردرآمد با تورم قیمت مواد غذایی بالا به ۵/۸۵% افزایش یافته است. در مقایسه با آخرین به روز رسانی منتشره در ۹ نوامبر، شاخص های قیمتی صادرات کشاورزی و غلات در سطوح پایین­تری مانده است.

شاخص های کشاورزی و غلات %۲ و شاخص صادرات %۳ کم­تر شده است. قیمت گندم به روند نزولی خود ادامه داد و در مدت مشابه %۸ کاهش یافت. قیمت ذرت و برنج در همان سطح ماند. میانگین قیمت گندم در ماه نوامبر%۱  بیش تر از سال قبل بود. قیمت های ذرت %۱۷ و برنج %۹ بیش­تر گردید.

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک نمایید.

نویسنده
حمیدرضا زرنگار
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.